Новини за 06.08.2021-11.08.2021
PER ASPERA AD ASTRA
Повідомлення про запуск КА «Chinasat 2E»
05 серпня 2021 року о 16:30 UTC з космодрому Січан (Китай), ракето-носій «Long March 3B/E» вивів на орбіту КА «Chinasat 2E».
«Chinasat 2E» це – китайський супутник зв’язку. Він був виведений спочатку на геостаціонарну перехідну орбіту (GTO), а потім на геостаціонарну орбіту (GEO).«Chinasat 2E» використовує супутникову шину зв’язку DFH-4 (Dong Fang Hong 4), але має поліпшені характеристики (збільшений термін служби).
«Chinasat 2E», ймовірно, належить до другого покоління тактичних супутників зв’язку Shentong. Він призначений для безпечної передачі даних на наземні термінали, що працюють на частоті Ku-діапазону (від 12 до 18 ГГц). Крім того, цей супутник має антену з безліччю керованих точкових променів. Це дозволяє наземним користувачам спілкуватися під час руху.
Long March 3B / E (G2) (CZ-3B / E) – один з найуспішніших пускових установок середньої дальності і найпотужніший варіант серії CZ-3. Він був спеціально розроблений для виведення важких супутників зв’язку на геостаціонарну перехідну орбіту.
№ з/п | Офіційні та інші назви КА | Належність | Дата і час запуску | Ракета-носій | Полігони і СК | Організація-замовник | Призначення |
1. | Chinasat 2E | Китай | 05.08.2021
16:30 (UTC) |
Long March 3В/Е | Січан | CASC | Зв’язок |
Повідомлення про запуск КА «KL-Beta»
№ з/п | Офіційні та інші назви КА | Належність | Дата і час запуску | Ракета-носій | Полігони і СК | Організація-замовник | Призначення |
1. | KL-Beta | Німеччина | 04.08.2021
11:01 (UTC) |
Long March 6 | Космодром Тайюань | KLEO Connect | Комунікаційний |
Китай успішно запустив два малих телекомунікаційних супутники для німецької компанії KLEO Connect
За повідомленням Китайської корпорації аерокосмічної науки і техніки (CASC), 4 серпня 2021 р. об 11:01 UTC (14:01 за київським часом) з космодрому Тайюань, розташованого в провінції Шаньсі на півночі Китаю, було здійснено запуск ракети-носія Long March-6, яка успішно вивела на орбіту два малих телекомунікаційних супутники KL-Beta A і B, призначених для надання мультимедійних послуг.
Супутники KL-Beta A і KL-Beta B є тестовими супутниками глобальної мультимедійної супутникової системи для німецької компанії KLEO Connect. Супутники є вдосконаленими версіями попередніх прототипів KL-Alpha.
Мета запуску випробувальних супутників серії Beta – оцінити адаптованість середовища мобільного зв’язку Ka-діапазону, перевірити ефективність технології подавлення радіоелектронних перешкод від супутників, що працюють на геостаціонарних орбітах, для низькоорбітальних супутників Ka-діапазону, а також оцінити довговічність роботи на орбіті електронних компонентів комерційного класу у контексті зниження фінансових витрат на підтримання їх працездатності.
Це був 382-й запуск ракети-носія серії Long March.
Україна планує вийти з угоди СНД з використання космічного простору
Україна має намір вийти з Угоди про спільну діяльність з дослідження і використання космічного простору в Співдружності незалежних держав. Відповідне рішення було прийнято на засіданні Уряду 4 серпня. Проєкт відповідного указу був розроблений на виконання Указу Президента про призупинення дії для України окремих міжнародних договорів, укладених в рамках СНД. В пояснювальній записці зазначається, що дана угода була підписана 30 грудня 1991 року з метою врегулювання ключових питань, пов’язаних зі здійсненням державами – учасницями Угоди про спільну діяльність з дослідження і використання космічного простору.
Також в пояснювальній записці сказано, що підставою для здійснення спільної діяльності є міждержавні програми, розробка і реалізація яких координується Міждержавною радою з космосу. Угоду визнано застарілою в цілому і такою, що не відповідає сучасному стану співробітництва між країнами, а отже вона не застосовується.
Сервіси Copernicus покращують доступ до офіційних геопросторових даних завдяки спільному баченню співпраці
Сервіси Copernicus отримають вигоду від полегшення доступу до більш широкого кола даних від національних картографічних, кадастрових та реєстраційних земельних органів держав Європи завдяки новій ері співробітництва, оголошеній 4 серпня 2021 р.
Партнерство між Європейським агентством з навколишнього середовища (European Environment Agency, EEA) та EuroGeographics (незалежна міжнародна некомерційна організація, яка представляє європейські національні органи картографування, кадастру та реєстрації земель) збільшить кількість офіційних національних наборів геопросторових даних, доступних через портал Copernicus Reference Access Data (CORDA). Упорядковуючи процес ліцензування, це також полегшить їх використання у таких службах, як моніторинг земель, управління під час надзвичайних ситуацій та забезпечення безпеки.
Хенрік Стін Андерсен, керівник проекту Copernicus In Situ Component EEA, сказав: «Щоб задовольнити вимоги кінцевих користувачів щодо змісту та якості даних, службам Copernicus потрібен доступ до відкритої, оновленої та узгодженої геопросторової інформації по всій Європі. Тому дані, отримані учасниками EuroGeographics, є ключем до успіху».
Європейський космодром Куру отримав новий радар
Новий додатковий радар під назвою Amazonie-I, встановлений у Паріакабо поблизу Куру (Французька Гвіана) був випробуваний під час нещодавнього запуску ракети-носія Ariane 5 з Європейського космодрому.
Довідково: 30 липня 2021 р. ракета-носій Ariane 5 з Космічного центру Куру (Французька Гвіана) вивела на визначені орбіти два комерційних супутники зв’язку (Star One D2 та Eutelsat Quantum).
Радар Amazonie-I має висоту близько 5 м і параболічну антену діаметром 3,65 м для підтримки зв’язку з ракетами Ariane 5, Vega або Soyuz, а також Ariane 6 та Vega-C у майбутньому.
Amazonie-I приєднується до трійки радарів Adour 2, Bretagne 1 і Bretagne 2, які отримують інформацію від ракет, що запускаються з космодрому Куру. Під час запуску французьке космічне агентство CNES одночасно використовує ці три радари, щоб забезпечити резервне копіювання, якщо один з них вийде з ладу.
Наразі Amazonie-I надаватиме додаткову інформацію для відстеження ракет, але в довгостроковій перспективі він замінить Adour 2, який експлуатується з 60-х років.
Графік подальшої розробки та виробництва нових гіперзвукових ракет ВПС США залежить від аналізу відмов
Початок виробництва нової гіперзвукової ракети AGM-183A (гіперзвукової зброї швидкого реагування, Air-launched Rapid Response Weapon, ARRW) до кінця 2022 фінансового року залежить від швидкого вирішення проблеми, пов’язаної з відмовою двигуна ракети на льотних випробуваннях 28 липня, заявив 4 серпня керівник програми озброєння ВПС США бригадний генерал Хіт Коллінз.
Огляд визначить, чи вплине відмова на бажаний початок виробництва ракети «на початку 2020 -х років». За його словами, за умови «швидкого вирішення», перехід до виробництва все ще може відбутися наступного року, але для цього потрібно щонайменше два успішних випробування. Якщо розслідування «затягнеться … або призведе до чогось надмірного з точки зору зміни дизайну, … це може вплинути на нашу здатність своєчасно провести наступні тестування», – сказав Коллінз.
На даний час «ми все ще готові… перейти до укладання угод та виробництва до кінця 2022 фінансового року». Підрядником ARRW є компанія Lockheed Martin. У своєму бюджетному запиті на 2022 фінансовий рік ВПС вимагали $ 161 млн для створення 12 ракет ARRW.
Російські МБР «Тополь» будуть зняті з експлуатації у 2024 році
Російські Ракетні війська стратегічного призначення припинять використання міжконтинентальних балістичних ракет «Тополь» у 2024 році, повідомило ТАСС джерело в оборонному секторі.
Застарілі ракети «Тополь» замінюються міжконтинентальними балістичними ракетами «Ярс» з самонавідними бойовими частинами (MIRVed, multiple independently targetable vehicle).
Планується, що деякі зняті з експлуатації МБР «Тополь» будуть використовуватися в цивільних цілях як ракети-носії «Старт-1». Головний конструктор Московського інституту теплових технологій Юрій Соломонов заявив ТАСС у листопаді 2020 року, що рішення про відновлення запусків ракет-носіїв «Старт-1», перероблених з міжконтинентальних балістичних ракет «Тополь», може бути прийняте протягом року. «Рішення з цього питання планується прийняти в 2020-2021 роках»,-сказав він, додавши, що все буде залежати від двох програм створення двох кластерів невеликих супутників, для яких ракети «Старт-1» є зручними ракетами-носіями.
«Старт-1» – це твердопаливна ракета-носій легкого класу на базі МБР «Тополь». З вагою підйому 47 тон вона може доставити на низьку навколоземну орбіту корисне навантаження понад 500 кг. У 1993-2006 роках Росія здійснила сім запусків ракет «Старт» з космодромів «Плесецьк» і «Свободний» (нині «Восточний»).
За даними відкритих джерел, у 1999 році в десяти дивізіонах Ракетних військ стратегічного призначення Росії було 360 пускових установок «Тополь».
У Білорусі готуються до проведення спільних з Росією навчань ZAPAD 21
Перші ознаки розгортання Росії в Білорусі перед спільними військовими навчаннями у вересні 2021 року опубліковані в соціальних мережах.
Незважаючи на те, що напруженість на кордоні Білорусі з країнами-сусідами НАТО залишається високою, в мережі з’явилися докази першої російської військової техніки, розміщеної на території Білорусі в рамках підготовки до спільних військових навчань Росії та Білорусі ZAPAD 21, що проводяться раз на чотири роки.
Вже 21 липня 2021 року в Білорусі почали з’являтися перші фотографії ешелонів з військовою технікою. Нинішня ситуація на білоруському кордоні вкрай напружена, особливо на кордоні країни з Литвою.
ZAPAD 21 – це спільні навчання із залученням тисяч військовослужбовців з Росії та Білорусі, які мають на меті перевірити сумісність у разі конфлікту з силами НАТО. Навчання 2021 року відбуваються в період загострення військової напруженості.
31 травня російські військові оголосили, що сформують 20 нових формувань у Західному військовому окрузі, щоб протистояти зростаючій загрозі з боку НАТО.
Планується, що ZAPAD 21 відбудеться 10–16 вересня, а підготовка до навчання вже триває.
Одним із ключових полігонів для навчання ZAPAD 21 стане район, відомий як Барановицький полігон на заході Білорусі. Як повідомляють білоруські ЗМІ, підготовка полігонів розпочалась ще 30 червня. Це підтверджується супутниковими знімками, на яких виявлено розчищені великі земельні ділянки для військ-учасників, і їх підготовка, імовірно, розпочалась між травнем та червнем 2021 року (джерело: Planet.com).
Вертоліт Ingenuity успішно здійснив черговий політ над поверхнею Марса
5 серпня Лабораторія реактивного руху (Jet Propulsion Laboratory, JPL) NASA повідомила про успішне здійснення чергового польоту вертольоту Ingenuity на Марсі.
«Вертоліт безпечно перелетів на нове місце! Політ Ingenuity тривав 130,9 секунди, вертоліт пролетів близько 380 м, перш ніж приземлитися в місці, де буде організована серія майбутніх розвідувальних польотів на допомогу марсоходу Persevere у пошуках ознак древнього мікробного життя», – повідомила JPL.
Китайський марсохід Zhurong проїхав по поверхні Марса понад 800 м
6 серпня Китайське національне космічне управління (China National Space Administration, CNSA) повідомило, що марсохід Zhurong китайської дослідницької місії Tianwen-1 подолав на поверхні Марсу дистанцію порядку 808 м.
«Станом на 6 серпня марсохід Zhurong пропрацював на поверхні Марса 82 сола (марсіанська доба тривалістю близько 24 год. 40 хв.). До теперішнього часу подолана ним відстань вже перевищила позначку 800 м і досягла 808 м», – поінформувало відомство.
Вказується, що апарат зміг подолати різні перешкоди, в тому числі великі валуни, неглибокі кратери і піщані дюни.
Як наголошується в повідомленні, марсохід покинув Землю 379 днів тому. Затримка зв’язку між командним центром і апаратом становить близько 21 год. 23 хв. Всі системи марсохода працюють штатно.
Автоматична міжпланетна станція Tianwen-1 15 травня 2021 р. зробила успішну посадку на Марсі. 22 травня Zhurong спустився з посадочної платформи і приступив до дослідження грунту, іоносфери і клімату на планеті. Період роботи апарату складе 92 земних дні.
Станція Tianwen-1 була запущена 23 липня 2020 р. за допомогою ракети-носія Long March-5В з космодрому Веньчан, розташованого в південній китайській провінції Хайнань. У лютому 2021 р. станція досягла орбіти Марса.
Компанія Astra зробить наступну спробу орбітального запуску в інтересах Космічних сил США наприкінці серпня
Компанія-розробник малих ракет-носіїв Astra планує вивести на орбіту випробувальне корисне навантаження на замовлення Космічних сил США під час наступної спроби вийти на орбіту в серпні.
5 серпня компанія оголосила, що підписала угоду про запуски з оборонним інноваційним підрозділом (Defense Innovation Unit, DIU) Космічних сил США на своїй ракеті Rocket 3. Перший запуск заплановано між 27 серпня та 11 вересня з Тихоокеанського космічного комплексу (Pacific Spaceport Complex) «Аляска» на острові Кадьяк.
У цьому запуску ракета буде нести навантаження, яке компанія назвала «випробувальним корисним навантаженням» за Програмою космічних випробувань Міністерства оборони. Місія має позначення STP-27AD1. Другий запуск за цією угодою заплановано на кінець цього року.
Минулого року Astra здійснила дві спроби запуску своєї ракети Rocket 3. У вересні 2020 року ракета «Rocket 3.1» мала проблеми з системою наведення, що спричинило зупинку двигунів першої ступені та призвело до падіння ракети. «Rocket 3.2» майже вийшла на орбіту під час запуску в грудні 2020 року, але двигун його верхньої ступені передчасно зупинився через закінчення палива.
Незважаючи на те, що компанії не вдалося вивести свою ракету на орбіту, Astra стверджує, що вона продемонструвала свою здатність, тому що їй потрібно внести лише незначні зміни, щоб досягти орбіти. «У грудні 2020 року ми успішно запустили «Rocket 3.2» на висоту 380 км, продемонструвавши можливість орбітального запуску», – заявляла компанія 30 липня.
DIU співпрацює з декількома розробниками малих ракет-носіїв, укладаючи контракти на запуски ракет цих компаній, щоб продемонструвати їх можливості. Інші компанії, з якими DIU укладено контракти на запуски: ABL Space Systems, Relativity, Rocket Lab та VOX Space (підрозділ Virgin Orbit).
Довідково: В лютому минулого року Astra отримала контракт вартістю $ 7,95 млн на запуск за програмою NASA Time-Resolved Observations of Precipitation Structure and Storm Intensity with a Constellation of Smallsats (TROPICS). Програма TROPICS вивчатиме утворення та еволюцію ураганів за допомогою шести супутників, які Astra запустить у трьох місіях у період з січня по липень 2022 року.
Northrop Grumman спільно з Ball Aerospace успішно виконали тест корисного навантаження за програмою OPIR
Корпорація Northrop Grumman спільно з Ball Aerospace успішно завершили огляд конструкції (Critical Design Review, CDR) інфрачервоних датчиків раннього попередження протиракетної оборони нового покоління (Next-Generation Overhead Persistent Infrared System, OPIR).
Завершення тестування підсистем OPIR нового покоління відповідає графіку програми Космічних сил США та Lockheed Martin для забезпечення національної безпеки від глобальних загроз.
Успішне проведення тестування CDR є важливою віхою для програми OPIR. Далі команда Northrop Grumman і Ball Aerospace виготовить, інтегрує та випробує корисне навантаження, яке планується передати Lockheed Martin у 2023 році для підготовки польотної місії. Перший супутник OPIR нового покоління планується запустити у 2025 році.
Як спадкоємець Інфрачервоної системи космічного базування (Space Based Infrared System, SBIRS), системи OPIR мають забезпечить вдосконалену, більш стійку систему попередження про пуски ракет для протидії поточним та новим загрозам. Геостаціонарні супутники OPIR нового покоління розробляються та будуються компанією Lockheed Martin. Northrop Grumman та Ball Aerospace – одна з двох команд, обраних компанією Lockheed Martin для розробки конкурентного дизайну корисного навантаження для цієї програми.
На додаток до розробки конструкції корисного навантаження для програми геостаціонарних супутників наступного покоління, Northrop Grumman була обрана Космічними силами для проектування та розробки двох космічних апаратів OPIR наступного покоління.
Компанія Virgin Galactic відновила продаж квитків в космос, тепер $ 450 000 за місце
5 серпня компанія Virgin Galactic відновила продаж місця на своєму суборбітальному космічному літаку, але ціна зросла.
Компанія, що входить до складу Virgin Group Річарда Бренсона, припинила продаж квитків у грудні 2018 року, незабаром після того, як її літак VSS Unity вперше досяг суборбітального простору на пілотованому тестовому польоті. Тоді ціна становила $ 250 000 за місце.
5 серпня Virgin Galactic оголосила, що відновить продаж квитків, із початковою ціною $ 450 000 за місце.
Virgin Galactic пропонує своїм клієнтам три варіанти: придбати одне місце, купити кілька разом або замовити весь рейс на восьмимісному літаку Unity (або інших космічних літаках, які вступають в експлуатацію, наприклад, нещодавно побудованому VSS Imagine). Компанія також продає місця для досліджень мікрогравітації та професійного навчання астронавтів.
За словами представників Virgin Galactic, на сьогоднішній день близько 600 людей забронювали політ. Але очікується, що ця кількість значно зросте, враховуючи сильний інтерес до успішного польоту 11 липня.
Супутник Maxar SXM-8 завершив орбітальні випробування і готовий до роботи з SiriusXM
3 серпня компанія Maxar Technologies повідомила про завершення орбітальних випробувань свого супутника SXM-8, який 6 червня 2021 р. з космодрому мису Канаверал був запущений ракетою SpaceX Falcon для компанії SiriusXM, яка спеціалізується на супутниковому радіомовленні.
SXM-8 – дев’ятий потужний цифровий аудіосупутник, побудований Maxar для SiriusXM. Створений на платформі Maxar класу 1300 і розрахований на більш ніж 15-річний термін служби, SXM-8 має висоту понад 8 м і важить майже 7 т. SXM-8 має великий розгорнутий сітчастий відбивач діаметром майже 9 м, який дозволяє транслювати програми SiriusXM на наземні радіоприймачі, як стаціонарні, так і встановлені на транспортних засобах.
SXM-8 забезпечить безперервну і надійну передачу аудіо-розважальних та інформаційних послуг SiriusXM споживачам в Сполучених Штатах і розширить зону покриття SiriusXM в Канаді і країнах Карибського басейну. SXM-8 продовжить термін служби супутникового парку SiriusXM і його супутникових послуг як мінімум до 2036 року.
Компанії Planet і SpaceX оголошують про укладання багаторічної угоди про запуск
5 серпня компанія Planet оголосила про укладання багаторічної угоди, згідно з якою компанію SpaceX визначено постачальником послуг запуску супутників до кінця 2025 року.
Planet не розкриває кількість супутників або запусків, на які поширюється угода. У той же час відомо, що згідно з підписаним контрактом Planet готується відправити на орбіту 44 супутника SuperDoves у грудні 2021 р. в рамках спільної місії Transporter-3 на ракеті Falcon 9 компанії SpaceX.
«Я радий продовжити наше партнерство зі SpaceX», – заявив генеральний директор Planet Уілл Маршалл. «На сьогоднішній день ми мали 7 запусків. Але більше того, ми спільно розпочали швидке планування, виготовлення та запуск супутників, чого змогли досягти Planet та SpaceX тільки разом».
Planet запустила 48 супутників SuperDoves під час місії SpaceX Transporter-1 у січні 2021 р., розширивши своє супутникове угруповання спостереження за Землею до більш ніж 200 супутників. SuperDoves знімає зображення з роздільною здатністю близько 3 м на піксель у восьми спектральних діапазонах.
Крім цього, у червні та серпні 2020 р. SpaceX вивела на орбіту для компанії Planet загалом 6 супутників SkySats, які забезпечують роздільну здатність 50 см на піксель.
Супутники компанії Planet мають невеликі розміри та масу, проте компанія постійно оновлює їх, привносячи покращення в кожну запущену партію супутників, що дозволяє Planet швидко розширювати список клієнтів як із комерційного сектору, так і з державного.
У цьому контексті підкреслено, що, незважаючи на найбільш гнучкі умови, у SpaceX не буде ексклюзивного контракту на запуск. Компанія Planet йде по шляху розподілення заказів, тому частина її супутників буде запущена за допомогою інших операторів.
Розробка компанією Blue Origin двигуна BE-4 для ракети Vulcan Centaur здійснюється повільніше, ніж планувалось
Корпорація United Launch Alliance (ULA) недооцінила виклики, з якими зіткнеться компанія Blue Origin при розробці, тестуванні та виробництві ракетного двигуна BE-4, сказав генеральний директор ULA Торі Бруно. Станом на 5 серпня програма розробки двигуна відстає від графіка на кілька років, але BE-4 успішно проходить випробування, перші двигуни мають бути поставлені протягом кількох місяців.
«Я очікую, що отримаю двигуни до кінця року», – сказав Бруно в інтерв’ю SpaceNews.
Два двигуни BE-4 будуть встановлені на першій ступені нової ракети ULA – Vulcan Centaur. ULA підписала угоду з Blue Origin у 2014 році про спільне фінансування розробки двигуна BE-4, а в 2015 році оголосила про будівництво ракети Vulcan нового покоління, яка має замінити ракети Atlas 5 та Delta 4.
У 2015 році Blue Origin оголосила, що двигуни будуть готові до 2017 року. Бруно сказав, що все у програмі BE-4 зайняло набагато більше часу, ніж планувалося.
«Я не збираюся вас обманювати: двигуни запізнюються», – сказав Бруно. «Чому вони запізнюються? Вони запізнюються, тому що їм знадобиться більше часу для проходження тестової програми, і їм потрібно більше часу для створення виробничих двигунів, ніж вони планували. І чому це відбувається? Це відбувається тому, що тестування складніше, ніж вони очікували. І оскільки вони дозволили собі, ми дозволили собі як програмі мати менше тестових ресурсів для роботи, ніж ми планували спочатку», – додав він.
Успіх ракети Vulcan має вирішальне значення для майбутнього ULA. Компанія виграла один із двох контрактів Космічних сил США (SpaceX виграла інший) у серпні 2020 року на запуски в інтересах національної безпеки.
Космічні сили США інвестували майже $ 1 млрд у ракету Vulcan, і ця ракета потрібна Космічним силам, оскільки закон забороняє Міністерству оборони закуповувати запуски на ракеті Atlas 5 після 2022 року. Конгрес прийняв цей закон у 2016 році через геополітичну напруженість з Росією. На першій ступені Atlas 5 використовується російський двигун RD-180.
Перший запуск ракети Vulcan планувався наприкінці 2022 року, але ULA попросила перевести місію на ракету Atlas 5, оскільки Vulcan, імовірно, не буде готовий вчасно.
Компанія Orange підписує контракт з SES для морського супутникового служби Skala
3 серпня люксембурзький супутниковий оператор SES оголосив, що найбільша телекомунікаційна компанія Франції Orange підписала нову угоду про створення інтегрованої платформи підключення для своїх морських клієнтів з використанням супутникової ємності геостаціонарного супутникового зв’язку, що надається глобальною платформою SES Networks Skala.
Виконавчий віце-президент Orange International Networks Жан-Люк Вуйлемен заявив, що об’єднання SES Skala з існуючою інфраструктурою дозволить їх морським клієнтам впроваджувати нове програмне забезпечення інтернету речей (IoT), штучного інтелекту (AI), периферійні і хмарні додатки під час перебування у морі.
«Оскільки комерційний морський сектор прагне до глобального і високоякісного з’єднанню, оскільки він вступає в наступний етап цифровізації для впровадження більшої кількості штучного інтелекту та інших автоматизованих технологій, розширення нашого партнерства з SES є доречним, оскільки ми відкриємо двері для більш цікавих інновацій для наших морських замовників», – сказав виконавчий віце-президент Orange International Networks Жан-Люк Вюйлемен.
Ця угода додає морські послуги геостаціонарного супутникового зв’язку до існуючого портфелю послуг, які SES Networks надає Orange за діючими контрактами. Orange вже підключила послуги SES Networks для середньої навколоземної орбіти від супутникового угруповання O3b, а також послуги геостаціонарного супутникового зв’язку для розгортання стільникових послуг у віддалених районах Африки.
Orange також стала першим мережевим оператором, що підписалися на послуги системи O3b mPOWER MEO компанії SES, яка стане комерційно доступною в другій половині 2022 року.
«Останні пару років ми тісно співпрацювали з Orange Group, щоб надавати високопродуктивні послуги зв’язку по всьому світу для їх клієнтів в самих різних галузях», – сказав генеральний директор SES Networks Джон-Пол Хемінгуей в оголошенні про контракт. «Тепер, працюючи разом над нашою глобальною платформою Skala, SES надасть нові рівні зв’язку, створюючи безшовне і надійне глобальне покриття для тих, хто працює в морській галузі. Наше рішення з гнучкою смугою пропускання усуває будь-які бар’єри, які можуть утримувати судновласників від реалізації повної вартості, коли справа доходить до їх цифрових інвестицій ».
Крім компанії Orange, платформа Skala SES обслуговує інші морські телекомунікаційні мережі, включаючи кіпрську компанію Tototheo Maritime, яка підписала контракт на 5 років з оператором в січні, і голландську морську навігаційну компанію De Boer Marine, яка придбала послуги передачі даних від SES в квітні 2020 року.
Компанія SpaceX провела зборку надважкої ракети Starship
6 серпня компанія SpaceX у своїй випробувальній установі Бока-Чіка (штат Техас), яку вона називає Starbase, вперше з’єднала першу та другу ступені своєї надважкої ракети Starship. 120-метрова ракета є найвищою з коли-небудь побудованих і повністю багаторазовою.
Ракета має дві ступені. Перша ступень, прискорювач Super Heavy, обладнаний 29 ракетними двигунами Raptor, ще не має льотного досвіду. Друга ступінь, власне космічний корабель Starship, на якому встановлено 6 двигунів Raptor, вже п’ять разів випробовувався на висоті до 10 км, але вибухав при посадці перші чотири рази. Нарешті він здійснив вдалу посадку з п’ятої спроби 5 травня.
Передбачається, що компанія SpaceX буде використовувати цю транспортну систему для запуску системи посадки людини на Місяць (Human Landing System, HLS) у рамках програми NASA «Артеміда», але довгостроковий план І.Маска полягає у щоденних запусках таких ракет, відправляючи мільйон людей на Марс.
Ракета має наступні розміри: висота 120 м, діаметр 9 м. Видання ВВС представило корисну графіку, на якій ракета Starship показана у порівнянні з іншими великими ракетами.
Приблизно через годину після складання системи, після проведення визначених вимірів і тестів, співробітники SpaceX розібрали конструкцію для проведення подальших передпольотних випробувань.
На даний час дата тестового запуску ще не призначена, компанія SpaceX не дає прогнозів з цього питання, але, згідно з планом, це має статися до кінця поточного року. Політ ракети Starship на Місяць намічений на 2024 рік.
Компанія Rocket Lab планує в кінці року запустити місію до Місяця
6 серпня компанія Rocket Lab офіційно анонсувала запуск своєї першої місії на Місяць – CAPSTONE (Cislunar Autonomous Positioning Technology Operations and Navigation Experiment). Місія в інтересах NASA передбачає відправити кубсат (12U) масою 25 кг на унікальну еліптичну місячну орбіту в рамках підготовки програми NASA «Артеміда». Старт ракети Electron заплановано в четвертому кварталі 2021 р. зі стартового майданчика LC-1 у Новій Зеландії.
Кубсат CAPSTONE створено компанією Advanced Space, його розгортання планується здійснити за допомогою космічної платформи Photon компанії Rocket Lab. В рамках цієї місії супутниковій платформі Photon належить протягом 7 днів після старту ракети здійснити ряд складних маневрів для подальшого виходу на навколомісячну орбіту.
Головна мета апарату – перевірка розрахункового моделювання сталого польоту майбутньої станції Gateway на місячній орбіті, а також перевірка нових навігаційних технологій. Після розгортання супутника Photon продовжить рух по траєкторії і проведе обліт Місяця, в той час як CAPSTONE буде використовувати свою власну рухову установку для виходу на навколомісячну орбіту.
Після тримісячного польоту CAPSTONE вийде на орбіту над полюсами Місяця. Під час своєї шестимісячної основної місії кубсат перевірить моделі використання силової установки для підтримання цього типу орбіти. Він також перевірить інноваційні рішення для навігації між космічними апаратами, а також продемонструє можливості для комерційної підтримки майбутніх місячних місій.
Вартість запуску на ракеті Electron складе майже $ 10 млн. На створення супутника CAPSTONE було витрачено близько $ 14 млн.
Компанія Rocket Lab планує в кінці року запустити місію до Місяця
6 серпня компанія Rocket Lab офіційно анонсувала запуск своєї першої місії на Місяць – CAPSTONE (Cislunar Autonomous Positioning Technology Operations and Navigation Experiment). Місія в інтересах NASA передбачає відправити кубсат (12U) масою 25 кг на унікальну еліптичну місячну орбіту в рамках підготовки програми NASA «Артеміда». Старт ракети Electron заплановано в четвертому кварталі 2021 р. зі стартового майданчика LC-1 у Новій Зеландії.
Кубсат CAPSTONE створено компанією Advanced Space, його розгортання планується здійснити за допомогою космічної платформи Photon компанії Rocket Lab. В рамках цієї місії супутниковій платформі Photon належить протягом 7 днів після старту ракети здійснити ряд складних маневрів для подальшого виходу на навколомісячну орбіту.
Головна мета апарату – перевірка розрахункового моделювання сталого польоту майбутньої станції Gateway на місячній орбіті, а також перевірка нових навігаційних технологій. Після розгортання супутника Photon продовжить рух по траєкторії і проведе обліт Місяця, в той час як CAPSTONE буде використовувати свою власну рухову установку для виходу на навколомісячну орбіту.
Після тримісячного польоту CAPSTONE вийде на орбіту над полюсами Місяця. Під час своєї шестимісячної основної місії кубсат перевірить моделі використання силової установки для підтримання цього типу орбіти. Він також перевірить інноваційні рішення для навігації між космічними апаратами, а також продемонструє можливості для комерційної підтримки майбутніх місячних місій.
Вартість запуску на ракеті Electron складе майже $ 10 млн. На створення супутника CAPSTONE було витрачено близько $ 14 млн.
Японський стартап Іspace залучає $ 46 млн для підтримки запланованих польотів на Місяць
4 серпня японський стартап Ispace, який розраховує протягом трьох років здійснити три місії з посадкою на Місяці, оголосив про залучення $ 46 млн в рамках нового раунду фінансування серії C.
Фінансування піде на другу і третю місії, заплановані на 2023 і 2024 роки. Перша місія, яку Ispace має намір виконати у другій половині 2022 року, буде забезпечена за рахунок більш раннього фінансування. Загальний обсяг фінансування Ispace зараз становить $ 195,5 млн.
У липні 2021 р. компанія заявила, що приступила до остаточної збірки місячного посадкового модуля Hakuto-R для першої місії на підприємстві компанії ArianeGroup в Лампольдсхаузене, Німеччина.
Конструкція посадкового модуля Hakuto-R висотою 7,5 футів (близько 2,3 м) оснащена кольоровими камерами 4K, які будуть передавати зображення на протязі всієї місії, а також включає в себе паливні баки, сонячні панелі для вироблення енергії, посадковий пристрій, двигуни і відсіки для корисного навантаження загальною масою до 66 фунтів (30 кг).
В ході першої місії на Місяць буде доставлено 10-кілограмовий всюдихід Rashid Космічного центру Мохаммеда бін Рашида Об’єднаних Арабських Еміратів, 250-грамовий місячний робот Японського агентства аерокосмічних досліджень (JAXA) і корисне навантаження трьох канадських компаній. Посадковий модуль буде відправлено на борту ракети Falcon 9 компанії SpaceX.
Такий самий посадковий модуль Hakuto-R буде використовуватися під час другої місії в 2023 році для розміщення невеликого місячного всюдихода, який буде збирати дані для підтримки подальших місій компанії на Місяці. Для третьої місії компанія Ispace планує розробити більший за розмірами посадковий модуль у співробітництві з американськими компаніями.
За словами керівництва компанії, Ispace розраховує стати у довгостроковій перспективі «воротами для компаній приватного сектора, щоб вони могли вивести свій бізнес на Місяць».
Компанія Firefly оголосила про новий напрямок бізнесу
6 серпня компанія Firefly Aerospace, Inc. оголосила про запуск нового напрямку бізнесу – постачанні ракетних двигунів та інших компонентів для космічних польотів.
«Наша мета у цьому напрямку діяльності – стати постачальником компонентів першого рівня для індустрії нового космосу», – сказав Том Маркузік (Tom Markusic), генеральний директор Firefly Aerospace. «Наша бізнес -модель продажу комплектуючих має невід’ємні переваги перед підприємствами, які зосереджені на окремих комплектуючих (наприклад, ракетних двигунах) або на вузькому діапазоні компонентів (наприклад, клапанах)».
Перевага бізнес-плану з виробництва компонентів полягає також в тому, що у нього автоматично з’являється основний замовник – підрозділи компанії Firefly з виробництва космічних апаратів і ракет-носіїв. У міру того, як компанія буде додавати зовнішніх клієнтів, це дозволить виробляти все більшу кількість компонентів, створюючи ефект серійного виробництва для підвищення ефективності і зниження витрат.
Представники компанії Firefly відвідали «Південмаш»
30 липня «Південмаш» відвідала делегація компанії Firefly, США, в складі старшого віце-президента по космічним апаратам Рассела Ши Феррінг і інженера Романа Лукавського.
Гості ознайомилися з цехом головного складання ракет-носіїв, де оглянули зразки ракетно-космічної техніки. Після ознайомлення з виробництвом гостям зробили презентацію поточних і перспективних проектів «Південмашу». Під час переговорів керівництвом підприємства було порушено питання можливої співпраці в космічній сфері.
У свою чергу пан Ферринг розповів про нові розробки компанії Firefly для дослідження і використання космічного простору в мирних цілях. Також пан Ферринг запропонував продовжити обговорення напрямків співпраці під час перебування делегації «Південмаш» в США на черговому пуску ракети-носія «Антарес».
Індія планує запуск супутника ДЗЗ GISAT-1/EOS-3 12 серпня
За три дні до святкування Дня незалежності (відмічається 15 серпня) Індія запустить свій супутник ДЗЗ EOS-03, який раніше називався Geo Imaging Satellite-1 (GISAT-1)
GISAT-1 стане першим індійським супутником ДЗЗ, який буде виведений на геостаціонарну орбіту.
GISAT-1 буде запущений ракетою Geosynchronous Satellite Launch Vehicle-F10 (GSLV-F10) 12 серпня з космодрому Шріхарікота.
Ракета GSLV-F10 з GISAT-1 вийде на геосинхронну проміжну орбіту, звідки супутник буде піднятий до остаточної позиції, використовуючи свої бортові двигуни.
Запуск GISAT-1 був запланований на 5 березня 2020 року, але за кілька годин до запуску Індійське космічне агентство (ISRO) оголосило про перенесення місії через деякі технічні збої.
Незабаром через пандемію Covid-19 місію було знов відкладено. Ракета GSLV-F10 була демонтована. Згодом запуск GISAT-1 був запланований на березень 2021 року, але через проблеми з батареєю супутника запуск затримався. З заміною батареї супутник і ракета готувалися до запуску в Шріхарікоті, але друга хвиля COVID-19 не дозволила запуск.
Завершуються наземні випробування російської МБР «Сармат»
Наземні випробування російської міжконтинентальної балістичної ракети (МБР) «Сармат» наближаються до завершення. Про це 7 серпня заявив генеральний директор російської державної космічної корпорації «Роскосмос» Дмитро Рогозін.
6 серпня міністр оборони Росії Сергій Шойгу заявив, що льотні випробування рідкопаливної МБР шахтного базування «Сармат» розпочнуться цього року і закінчаться в 2022 році. За його словами, Ракетні війська стратегічного призначення повинні розпочати отримання цих ракет наступного року.
«Сармат» має замінити ракети «Воєвода» Р-36М2, які були отримані на озброєння у 1970-х роках. Деякі характеристики МБР «Сармат» були розкриті на форумі «Армія-2019». Нова ракета важить 208,1 тони, корисне навантаження близько 10 тон, паливо – 178 тон. Дальність пуску МБР становить 18 000 км.
Довідково: Раніше повідомлялось, що випробувальні пуски МБР «Сармат» будуть проведені в третьому кварталі 2021 року.
Повідомлення про запуск КА «Cygnus CRS-16»
№ | Офіційні та інші назви КА | Належність | Дата і час запуску | Ракета-носій | Полігони і СК | Організація-замовник | Призначення |
1. | «Cygnus CRS-16» | США | 10.08.2021
22:01 (UTC) |
Antares-230+ | Уоллопс Айленд, Вірджинія, США | НАСА | Вантажний |
Інформаційна довідка щодо запуску КА «Cygnus CRS-16»
10 серпня 2021 року о 22:01 UTC з стартового комплексу Уоллопс Айленд, Вірджинія, США за допомогою ракети-носія «Antares-230+» було запущено вантажний КА «Cygnus CRS-16».
«Cygnus CRS-16» це транспортний космічний корабель, який розробляється компаніями Orbital Sciences Corporation та Thales Alenia Space в рамках проекту НАСА «Commercial Resupply Services». Корабель призначений для доставки на Міжнародну космічну станцію (МКС) вантажів після виведення космічних кораблів Спейс Шаттл з експлуатації. З серпня 2000 року безпілотні доставки вантажів на МКС регулярно здійснювалися російськими кораблями «Прогрес», а також двічі на рік запусками автоматичних транспортних кораблів ЄКА та JAXA. З кораблем «Cygnus» NASA прагне посилити свої партнерські відносини з вітчизняними комерційними космічними компаніями. Корабель «Cygnus» не призначений для повернення вантажів на Землю, після завершення місії його зводять з орбіти і він згоряє у щільних шарах атмосфери.
«Cygnus CRS-16» доставить екіпажу МКС 3723 кг вантажів, більшість з них (3676 кг) – в герметичному відсіку об’ємом 27 м3: +1037 кг обладнання і запчастин для станції, 1063 кг матеріалів для наукових досліджень, 1396 кг речей і продуктів для екіпажу, 15 кг обладнання для виходи у відкритий космос та 44 кг комп’ютерних комплектуючих, також «Cygnus CRS-16» доставить чотири мікросупутники для їх подальшого запуску з борту МКС це WVSAT A, WVSAT B, WVSAT C, WVSAT D.
«Antares 230+» це Ракета-носій яка складається з двох ступенів і космічного вантажного корабля «Cygnus» (третій ступінь). Основну конструкцію першого ступеня PH «Antares 230+» розробило ДП «КБ «Південне», а виготовило ДП ВО ПМЗ в кооперації з українськими підприємствами «Хартрон-АРКОС» (Харків), «Київприлад» (Київ), «Хартрон-ЮКОМ» (Запоріжжя), «ЧЕЗАРА», «РАПІД» (Чернігів) та ін. Головний розробник РН «Antares 230+» це американська корпорація Northrop Grumman.
Підготовка PH «Antares 230+» до пуску, її випробування і пуск виконані за участю фахівців ДП «КБ« Південне», ДП ВО ПМЗ і НВО «Хартрон-АРКОС». Згідно з контрактом, технічна підтримка пуску, прийом і обробка телеметричної інформації в режимі реального часу здійснювалися з території КБ «Південне». Українські фахівці в повному обсязі забезпечили виконання всіх операцій в своєму секторі відповідальності.
В рамках програми «Cygnus» українська сторона виконала весь комплекс робіт з проектування, відпрацювання та виготовлення матеріальної частини основної конструкції першого ступеня для PH на замовлення Національного космічного агентства США.
На вантажному кораблі Cygnus на МКС буде доставлено експериментальне обладнання для відстеження гіперзвукової зброї
Вантажний космічний корабель Cygnus NG-16 компанії Northrop Grumman, з місією поповнення запасів на Міжнародну космічну станцію, доставить 8 200 фунтів (3 700 кг) вантажів для екіпажу МКС, а також обладнання для наукових експериментів.
Серед наукових корисних навантажень на борту Cygnus NG-16 є інфрачервоний датчик зображення, який збиратиме дані про низьке навколоземне орбітальне середовище. Агентство космічного розвитку (Space Development Agency, SDA) МО США планує використовувати зібрані дані для розробки нових датчиків, які зможуть виявляти гіперзвукові ракети та інші сучасні види зброї під час польоту.
Новий інфрачервоний датчик, який отримав назву PIRPL (скорочення від “prototype infrared payload”) – це мультиспектральна камера вагою 110 фунтів (50 кг), виготовлена компанією Northrop Grumman за контрактом вартістю $ 13,8 млн на замовлення SDA та Агентства протиракетної оборони (Missile Defense Agency, MDA).
Це перший експеримент SDA з відстеження на низькій навколоземній орбіті (LEO), у подальшому на ній планується розгортання угруповання малих супутників-датчиків.
«Після прибуття на космічну станцію PIRPL почне збирати інфрачервоні дані та розширювати можливості виявлення, які допоможуть у розробці алгоритмів для наступного покоління супутників відстеження», – заявила 9 серпня у прес -релізі Northrop Grumman.
PIRPL збиратиме зображення протягом усієї місії NG-16, яка триватиме близько трьох місяців. Після того, як Cygnus покине МКС, PIRPL буде випущений з космічного корабля і нетривалий час працюватиме у режимі вільного польоту для збору додаткових даних під різними кутами, перш ніж згоріти в атмосфері.
Ці зображення «допоможуть зрозуміти, як виглядає поверхня Землі в інфрачервоному діапазоні з орбіт такого типу», – розповів представник SDA.
Сучасні американські військові супутники попередження про пуски ракет мають потужні інфрачервоні датчики, які можуть виявляти пуски з геостаціонарних орбіт (GEO) висотою 22 000 миль (36 000 км). Нові супутники, які розробляються SDA, будуть знаходитися на нижчих орбітах, висотою орієнтовно 600 миль (970 км), тому Агентству потрібні додаткові дані для розробки алгоритмів, які можуть ідентифікувати цілі серед перешкод.
SDA та MDA планують «продемонструвати, що ми можемо виконувати ці місії на LEO, що ми можемо наблизитися до загроз», – сказав представник SDA. Інша причина експерименту PIRPL – перевірити роботу датчиків під час руху на високих швидкостях на низьких орбітах, порівняно з діючими датчиками на геостаціонарних супутниках.
Довідково: Раніше повідомлялось, що Космічні сили США розглядають можливість розміщення супутників з інфрачервоними датчиками раннього попередження нового покоління (Next-Generation Overhead Persistent Infrared System, OPIR) на середніх навколоземних орбітах (Medium Earth Orbit, MEO) в 2022 році. Зосередження уваги на MEO демонструє зростаючу прихильність Космічних сил до використання більш широкого кола орбіт для космічних місій.
Компанії ABL, Astra та Relativity обрані для участі у контрактах на запуски Космічних сил США
9 серпня Офіс програми запуску ракетних систем Центру космічних та ракетних систем (Space and Missile Systems Center’s Rocket Systems Launch Program Office), розташований на базі ВПС США «Кертленд» (Альбукерке, штат Нью-Мексико), оголосив про додавання трьох компаній – ABL Space Systems Corp, Astra Space та Relativity Space – до числа обраних раніше постачальників послуг із запусків ракет, які мають право конкурувати за місії в рамках Програми орбітальних сервісів Космічних сил США (U.S. Space Force Orbital Services Program, OSP-4).
Угода OSP-4 трактується як контракт з «багаторазовою винагородою, невизначеним постачанням/невизначеною кількістю» (indefinite delivery/indefinite quantity, IDIQ) для швидкого придбання послуг запуску. Постачальники конкурують за індивідуальні замовлення і повинні мати можливість виводити на будь-яку орбіту корисне навантаження вагою понад 400 фунтів (181 кг) протягом 12-24 місяців після укладення контракту.
Програму OSP-4 було створено у жовтні 2019 року, і тоді було обрано вісім компаній: Aevum, Firefly, Northrop Grumman, Rocket Lab, SpaceX, United Launch Alliance, VOX Space та X-Bow Launch.
На даний час у програмі 11 компаній-постачальників, які протягом наступних дев’яти років змагатимуться за 20 місій. В рамках програми OSP-4 на цей період виділено $ 986 млн для укладення контрактів на запуски.
Раніше Космічні сили США уклали два контракти в рамках OSP-4: з компанією VOX Space для місії Space Test Program-S28 та з компанією Northrop Grumman для місії Tactically Responsive Launch-2.
Компанія SMC Launch Enterprise розраховує отримати наступне замовлення на підтримку місії USSF-46S в рамках Програми космічних випробувань, про що буде оголошено пізніше цього літа.
В кінці цього року компанія ABL планує запустити свою першу ракету RS1. Відповідно до контракту Управління оборонних інновацій (Defense Innovation Unit contract), Astra планує в серпні запустити на орбіту випробувальне навантаження Космічних сил США.
Британська компанія In-Space Missions отримала контракт на створення військового супутника
Британська компанія-розробник малих супутників In-Space Missions отримала контракт з Міністерством оборони Великобританії на створення супутника для тестування оптичних комунікацій.
Міністерство оборони та Оборонна науково-технічна лабораторія (Defence Science and Technology Laboratory (DSTL) оголосили 9 серпня про те, що вони уклали з компанією In-Space Missions контракт на суму £ 9,5 млн ($ 13,2 млн) на демонстратор операційної концепції Titania. Малий супутник буде випробовувати лазерний зв’язок «космос-земля», який надає можливість передачі даних зі швидкістю кілька гігабіт на секунду.
Контракт на створення супутника Titania забезпечить компанії In-Space Missions 20 нових робочих місць. Запуск космічного апарата заплановано на 2023 рік, але британський уряд не розкрив плани запуску супутника.
Titania є частиною більш широкого акценту британських військових на нових космічних можливостях. Міністерство оборони планує протягом наступного десятиліття інвестувати £ 1,4 млрд у те, що воно визначає як «технології нового покоління» для космічних систем.
Контракт укладений незабаром після офіційного відкриття 30 липня штабу Космічного командування Великобританії на авіабазі Королівських ВПС Хай-Віком (U.K. Space Command at RAF High Wycombe). Командування, створене у квітні, призначене для управління усіма британськими військово-космічними можливостями.
Укладання контракту з In-Space Missions також спрямовано на охоплення нетрадиційних постачальників оборонної продукції, малих та середніх підприємств і наукових кіл для розвитку нових можливостей у космічній сфері.
Таїланд планує прийняти закон про космічну діяльність
Таїланд рухається до ухвалення Закону про космічну діяльність, законодавства, яке створить новий державний орган, що розроблятиме космічну політику і закладе основи для просування космічної економіки і технологій країни.
За повідомленням місцевих ЗМІ, уряд Тайланда 13 липня схвалив проект закону. Щоб законопроект став законом, він повинен отримати схвалення Державної ради та парламенту.
«Закон принесе країні користь у широкому діапазоні як в економічному, так і соціальному плані, оскільки стане основою для «нової космічної економіки», – заявив міністр вищої освіти, науки, досліджень та інновацій Анек Лаотаматас. «Це також сприятиме співпраці та інвестиціям між вітчизняними та закордонними сторонами у космічній галузі, що може принести користь країні як економічно, так і соціально».
Міністр додав, що закон «допоможе Таїланду наздогнати швидко зростаючі космічні технології та надасть можливість світовим космічним інститутам передати свої знання та досвід тайському персоналу на професійному рівні та на рівні коледжів та шкіл».
Законопроект передбачає, що країна має створити Комітет національної космічної політики під головуванням прем’єр -міністра для розробки національної космічної політики та Національне бюро космічної діяльності, яке забезпечить діяльність Комітету. Директор останнього буде уповноважений призначати посадових осіб обох організацій.
За даними Таїландського інституту космічних досліджень Агентства геоінформатики та розвитку космічних технологій (Geo-Informatics and Space Technology Development Agency), у Таїланді є понад 35 000 підприємств, пов’язаних із космосом та суміжними галузями, чий колективний річний дохід оцінюється у 56 122 млн бат ($ 1,67 млрд).
У грудні 2020 року міністр науки оголосив амбітну мету «побудувати та запустити перший у Таїланді космічний корабель для дослідження Місяця протягом семи років».
Космічна комісія Саудівської Аравії відкрила навчальний табір
Космічна комісія Саудівської Аравії (Saudi Space Commission, SSC) розпочала семінар -практикум у рамках ініціативи тренувального табору «Go to Space», метою якого є ознайомлення старшокласників із космічними науками та технологіями.
SSC повідомила два тижні тому, що почала приймати заявки на 14-денний літній табір. Ініціатива є частиною зусиль з підготовки майбутніх космонавтів та інженерів, а також залучення талановитої молоді за допомогою якісних навчальних програм.
Проведені заходи також спрямовані на розвиток людського потенціалу у космічному секторі, підвищення обізнаності студентів та суспільства про важливість космічної науки та технологій, а також на посилення участі громади у діяльності SSC.
Табір пов’язує шкільні математичні та фізичні програми з космічними науками. Він надає учасникам прикладний досвід навчання протягом трьох годин щодня, загалом 30 годин.
Після проходження процесу оцінювання учасники табору отримають сертифікат про закінчення, затверджений SSC.
Компанія Planet Labs співпрацює з російською агротехнологічною платформою «ІнтТерра»
Російська агротехнологічна платформа «ІнтТерра» кардинально покращила якість супутникових даних після запуску партнерства з приватною каліфорнійською компанією Planet Labs – розробником та власником угруповання з 160 телескопічних супутників на орбіті.
Рішення від Planet Labs впроваджено в один з продуктів платформи «ІнтТерра» – цифровий сервіс «СкайСкаут». З його допомогою планується повисити ефективність управління процесами рослинництва.
Важливим елементом «СкайСкаута» є власні алгоритми аналізу стану сільськогосподарських земель на основі супутникових знімків. Підвищуючи якість знімків, з’явилась можливість збільшити точність інтерпретованих даних в системі, наприклад, виявляти хвороби або нестачу добрива рослин за кольором їх пагонів або покривів.
За словами розробників, інтеграція сервісу Planet здійснена в сервісі досить глибоко, тому перемикання користувачів зі стандартної зйомки на продукцію Planet дозволить ефективніше використовувати всі інструменти платформи за рахунок значного збільшення частоти зйомки і більш високої роздільної здатності (3Х3 м).